LIETOŠANAS Noteikumi

Atteikuma tiesības

Fiziska persona, kas izsaka vēlēšanos iegādāties, iegādājas vai varētu iegādāties vai izmantot preci vai pakalpojumu nolūkam, kurš nav saistīts ar saimniecisko vai profesionālo darbību (tālāk tekstā – patērētājs) saskaņā ar Latvijas Republikas Ministru kabineta noteikumu Nr. 255 “Noteikumi par distances līgumu” par distances līgumu 19. punktu var izmantot atteikuma tiesības un atgriezt iegādāto preci 14 kalendāro dienu laikā no pirkuma izdarīšanas brīža.

Lai izmantotu minētās atteikuma tiesības, Jums ar paziņojumu par lēmumu atteikties no iepriekš minētā distances līguma ir jāinformē SIA “Be More” elektroniski, nosūtot iesniegumu uz elektroniskā pasta adresi [email protected] vai rakstveidā, nosūtot iesniegumu uz adresi Rudzu iela 25, Dreiliņi, Stopiņu novads, LV-2130, Latvija.

Iesnieguma nosūtīšana noteiktajā termiņā atbrīvo patērētāju no jebkurām līgumsaistībām saistībā ar attiecīgo distances līgumu. Patērētāja pienākums ir septiņu dienu laikā no atteikuma veidlapas vai iesnieguma nosūtīšanas (elektroniskās vēstules nosūtīšana vai pasta zīmogs) atgriezt preci pārdevējam. Pēc preces atgriešanas pārdevējs novērtē preces atgriešanas stāvokli un sagatavo dokumentu par naudas līdzekļu atgriešanu un nosūta to atbildes veidā elektroniski vai uz norādīto adresi. Ja patērētājs apstiprina dokumenta par naudas līdzekļu atgriešanu saturu, pārdevēja pienākums ir septiņu dienu laikā pēc patērētāja apstiprinājuma saņemšanas atmaksāt patērētājam par preci samaksāto naudas summu.

 

Informējam, ka patērētājs nevar izmantot atteikuma tiesības, ja:

  • preces vai pakalpojuma cena ir atkarīga no finanšu tirgus svārstībām, kuras pārdevējs nevar kontrolēt un kuras var rasties atteikuma tiesību termiņā;
  • prece tiek izgatavota pēc patērētāja norādījumiem, vai prece ir nepārprotami personalizēta;
  • prece ātri bojājas vai tai drīz beidzas derīguma termiņš;
  • patērētājs ir atvēris iepakojumu precei, kuru veselības un higiēnas apsvērumu dēļ nevar atdot atpakaļ;
  • prece tās īpašību dēļ pēc piegādes ir neatgriezeniski sajaukusies ar citām šīs preces daļām (piemēram, sajauktas divas iepakojumā esošas un nodalītas akrila krāsas);
  • patērētājs ir pieprasījis pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam ierasties un veikt steidzamus remontdarbus vai tehniskās apkopes darbus. Ja pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs, ierodoties pie patērētāja, sniedz papildu pakalpojumu vai piegādā preces, kas nav nepieciešamās rezerves daļas, lai veiktu remontdarbus vai tehniskās apkopes darbus, atteikuma tiesības ir piemērojamas minētajiem papildu pakalpojumiem vai precēm;
  • patērētājs ir atvēris audioierakstu vai videoierakstu, vai datorprogrammu iepakojumu (attiecas arī uz plaukstdatora, navigācijas iekārtas u.c. programmatūrām);
  • līgums noslēgts par digitālā satura piegādi, kas netiek piegādāts pastāvīgā datu nesējā un ja digitālā satura piegāde ir uzsākta ar patērētāja iepriekš skaidri paustu piekrišanu un apliecinājumu par atteikuma tiesību zaudēšanu.

Mūsu ieteikumi, lai izvairītos no pārpratumiem:

  • preces saņemšanas brīdī pārliecinieties vai tā pilnībā atbilst pasūtītajai – ražotājs, modelis, krāsa, izmērs un citi būtiski parametri. Atteikuma tiesības nav spēkā precei, kura piegādāta ar kurjerdienestu un kurai konstatēts skrāpējums vai jebkāds cits mehānisks bojājums un tas nav norādīts uzreiz pie preču saņemšanas. Redzot kādus vizuāli uzskatāmus bojājumus iepakojumam, lūdzam pieprasīt kurjeram tos atzīmēt preču piegādes pavadveidlapā. Tas palīdzēs ātri rast risinājumu gadījumā, ja arī pati prece tikusi bojāta piegādes laikā! Jums ir tiesības preci, kurai bojāts iepakojums vai liekas aizdomīga, nepieņemt jau preces piegādes brīdī.
  • Pārbaudiet, taču nelietojiet preci.
  • Neatveriet audioieraksta, videoieraksta vai datora programmatūras iepakojumu.
  • Saglabājiet un nesabojājiet preces oriģinālo iepakojumu un komplektāciju.

Ja patērētājs izmanto atteikuma tiesības un tas nav saistīts ar attiecīgās preces vai pakalpojuma neatbilstību līguma noteikumiem, tad patērētāja pienākums ir segt izmaksas, kas saistītas ar preces nosūtīšanu atpakaļ.

Citu sūdzību izskatīšanas kārtība

Sūdzību par preču pieejamību vai kvalitāti lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz elektroniskā pasta adresi [email protected] vai rakstveidā, nosūtot uz adresi Rudzu iela 25, Dreiliņi, Stopiņu novads, LV-2130. Pārdevējs 7 darbdienu laikā no iesnieguma saņemšanas dienas sniedz patērētājam rakstveida atbildi uz iesniegumu, atbildi nosūtot uz sūdzībā norādīto saziņas adresi, un informē par iespējamo prasījuma izpildes veidu vai strīda risinājumu, ja minētajā laikposmā nav panākta vienošanās par patērētāja prasījuma izpildi vai alternatīvu prasījuma izpildes veidu.

Ja sūdzība tiks atzīta par nepamatotu un Jūs sūdzības atzīšanai par nepamatotu nepiekritīsiet, Jums ir tiesības izmantot normatīvajos aktos noteiktās alternatīvo strīdu risināšanas iespējas, iesniedzot preces pārdevējam rakstveida iesniegumu par ārpustiesas strīda risināšanu, norādot:

  • vārdu, uzvārdu, kontaktinformāciju;
  • iesnieguma iesniegšanas datumu;
  • strīda būtību, prasījumus un to pamatojumu.

Informācija par ārpustiesas strīdu risināšanas iespējām un ārpustiesas strīdu risinātājiem:

  • http://www.ptac.gov.lv/lv/content/stridu-risinasanas-process
  • http://www.ptac.gov.lv/lv/content/arpustiesas-pateretaju-stridu-risinataju-datubaze
  • https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=LV

Pārdevējs 15 darbdienu laikā no iesnieguma saņemšanas dienas sniedz patērētājam rakstveida atbildi uz iesniegumu, atbildi nosūtot uz sūdzībā norādīto saziņas adresi, un informē par iespējamo prasījuma izpildes veidu vai strīda risinājumu, ja minētajā laikposmā nav panākta vienošanās par patērētāja prasījuma izpildi vai alternatīvu prasījuma izpildes veidu.

 Svarīgi

 SIA “Be More” neglabā noslēgtos pirkuma līgumus. Atsevišķos gadījumos iespējama pirkuma dokumentu (čeks, preču pavadzīme) un garantijas kartes atjaunošana.